Katharina Grosse installations

A slap to everyone. Go spray around with your little spray can, kid! Oh no, go try tagging with your new fire extinguisher, like katsu & kidult do ahahhaahaha.

Katharina Grosse ©1995-2012

Fotos from here. Post for Moga!

Advertisements

5 thoughts on “Katharina Grosse installations

    • Σίγουρα δεν γίνεται σύγκριση αφού μιλάμε για διαφορετικά πλαίσια δράσης, αναφορές όμως υπάρχουν στο μέσον. Πιο πολύ αφορά τον krink αυτό βέβαια, αλλά αυτός έχει κι ένα παρελθόν σε σχέση με τον kidult. Είναι ένα σχόλιο στo πως ο kidult διαχειρίζεται αυτά που κάνει μέσω του διαδικτύου, δημιουργώντας ένα ψεύτolifestyle κάνοντας tags σε βιτρίνες μαγαζιών μεγάλων brands, κλασική περίπτωση άχρηστου.

      • o kidutl γιατί είναι άχρηστος? επειδή γυρνάει τα έργα του μυστικοπαθή βίντεο και τα αναρτεί στο web?
        o banksy, που αποτελεί το ιδιοφιέστερο παράδειγμα χειρισμού των media, είναι και αυτός άχρηστος?
        και η Grosse γιατί δεν είναι άχρηστη? επειδή δεν γυρίζει βίντεο με fullface? και αν κάνει πίπες στους γκαλερίστες? αυτό δεν είναι μεμτό για την προβολή των έργων της?

        Γενικότερα το επικοινωνιακό κομμάτι της τέχνης είναι αρκετά ενδιαφέρον και θα άξιζε να κάνετε στο μέλλον μια εκτενέστερη αναφορά.
        Αντιμετωπίζεται συχνά με προκατάληψη (ιδιαίτερα όσον αφορά τα σύγχρονα μέσα, videos, social κτλ) και πολλές φορές κριτικάρεται ξέχωρα από το συνολικό έργο (παράδειγμα τα video του kidult τα οποία σε συνδιασμό με τη δράση αποσκοπούν να λειτουργήσουν προβοκατόρικα εξαρχής, το αν ένας πιτσιρίκος το αντιληφθεί ως επαναστατική/αντικαταναλωτική στάση δεν φταίει ο καλλιτέχνης).

        Όσον αφορά το εικαστικό, δεν είμαι ιδιαίτερα αρμόδιος να κρίνω, πάντως έτσι για την ιστορία, τα έργα του krink με αφήνουν αδιάφορο, τα έργα του kidult μου κλείνουν το μάτι και τα έργα της Grosse κάπου με ξεπερνούν…

  1. Τα social media και το διαδίκτυο είναι πολύ ισχυρά εργαλεία επικοινωνίας και προβολής δράσεων και καμιά φορά αντιμετωπίζονται από κάποιους επιφυλακτικά επειδή συνήθως προβάλλονται πράγματα που στην καθημερινότητα δεν έχουν την αντίστοιχη προβολή. Αν ο kidult λοιπόν είναι ο super tagger αυτό μπορείς να το δεις περπατώντας στο Παρίσι, όχι στο net. Δηλαδή το tagging είναι πιο σημαντικό να το ζήσεις γύρω σου παρά να το δεις online. Επειδή όμως δεν είναι super tagger καλύτερα να μην προσπαθεί να πείσει -τον κόσμο που δεν ξέρει- ότι είναι.
    Διαφωνώ μαζί σου αφού ο ίδιος υποστηρίζει ότι έτσι τιμωρεί τα brands, άρα πιστεύει ότι κάνει κάτι επαναστατικό/αντικαταναλωτικό και δεν θέλει μόνο ο πιτσιρικάς να το λάβει έτσι. Ο kidult κατά την ταπεινή μου άποψη είναι η κλασσική “θέλω να γίνω famous” περσόνα. Κατ’ αρχήν φαίνεται από το ντύσιμό του, τα αξεσουάρ(κινητά-αμάξι) που χρησιμοποιεί και το στούντιο που έχει -το οποίο είναι στην NY- ότι είναι φραγκάτος και κατά πάσα πιθανότητα και θύμα των ίδιων των brand που taggάρει. Άρα αμέσως αυτοακυρώνεται και η συγκεκριμένη δράση του. Υποτίθεται πως θεωρεί αυτό που κάνει επαναστατικό, θεωρεί τον εαυτό του graffiti writer όταν έχει κάνει (ως kidult τουλάχιστον, γιατί κάποιος κρύβεται σίγουρα πίσω από αυτόν τον “χαρακτήρα”, αλλά εμείς σχολιάζουμε το kidult τώρα) 10 και 20 tags σε βιτρίνες καταστημάτων? Όταν έχει κολλήσει αφίσες με την “χοντρή” kate Moss και το kidult logo του? Αν είναι αυτός writer τότε ο oclock, ο trane,ο horphe, οι UV-TPK και άλλοι εκατοντάδες τι είναι στο Παρίσι? Όποιος και να είναι ο kidult, δεν κάνει τίποτε άλλο από το να δημιουργεί το δικό του brandname χρησιμοποιώντας τα brands, τα οποία προηγουμένως χρησιμοποίησαν το graffiti. Και αυτό το θεωρεί φοβερό? Και τα videos του δεν μου λένε κάτι, πραγματικά, είναι fastfood για να το καταπιεί ο κόσμος, commercial-graffiti. Κάνει κλασσικά pop πράγματα που τα βλέπει ο καθένας(writers και μη) και θα πει, ουάου τι damage έκανε ο μάγκας, και βάφει με πλαστική μπογιά που αφαιρείται με κόστος ενός μεροκάματου και νεράκι του θεού. Το σπρέυ βγαίνει πιο δύσκολα, και υπάρχει και το οξύ, αφού επικεντρώνεται σε βιτρίνες. Αλλά τίποτα αυτός. Θέλω να πιστεύω ότι από τους writers εκτιμάται αυτός που θα κάνει το πιο πολύ damage στην πόλη παρά αυτός που θα το προβάλει καλύτερα.
    O Banksy τώρα είναι μια άλλη κατηγορία, εντελώς conceptual writer που θέλουμε άλλα 40 comments να αναλύσουμε και όπως και η Grosse πιθανώς να παίρνουν πίπες και οι δύο σε γκαλερίστες, πιθανώς και όχι. Ο χειρισμός των media είναι φοβερός όπως λες, αφού με βάση τον banksy τα media είχαν εφεύρει και κατοχυρώσει τον λανθασμένο όρο “street art”, αλλά τα ράσα δεν κάνουν τον παπά κι έτσι κατέληξε ενώ είχε φοβερές ιδέες και δράσεις να πουλάει πίνακες στην Angelina Jolie για να τους κρεμάσει με τον Bradd Pit στο σαλόνι τους.
    Urban toilet, τα παραπάνω είναι γενικά συμπεράσματα και όχι τίποτα προσωπικό προς εσένα, χαίρομαι και που ανοίξαμε μια συζήτηση και στο μέλλον θα θίξουμε το επικοινωνιακό κομμάτι της τέχνης, όπως επισημαίνεις.

    PS. Οι απόψεις που κατατέθηκαν δεν εκφράζουν όλη την ομάδα του Kaliptikal.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s