Photographers Presentation: Roots

As we announced some weeks ago, the photographers presentations start today! We proudly present Roots, one of the oldest members of the Greek graffiti community, focused on train writing and contributor to the making of the train graffiti movies A.N.A.L 1 and A.N.A.L 2. Starting today, and in several parts/posts, he will express his opinion on graffiti as a general public phenomenon. His text below in Greek; a translation will soon follow.

On the making! 

    Πολλοί έχουν χαρακτηρίσει τις διαφορετικές εκφάνσεις του graffiti καθοδηγούμενες από τις διάφορες τάσεις, επηρεασμένες από το κοινωνικό γίγνεσθαι, καθώς επίσης και αφελείς προσπάθειες μίμησης της επιστήμης της διαφήμισης. Για να ξεκινήσει κάποιος να μελετήσει και να ρίξει φως σε τέτοιου είδους ισχυρισμούς, που τελικά καταλήγουν σε ασαφή συμπεράσματα, ίσως θα πρέπει να αρχίσει να ξεμπλέκει το πολύχρωμο (άρα και πολλές κλωστές) κουβάρι που το graffiti έχει τυλίξει γύρω του. Αυτό σημαίνει: Πρώτον ότι οι τάσεις πρέπει να αναλυθούν, τα στοιχεία που καθορίζουν μια τάση θα πρέπει να ανακαλυφθούν και τελικά να γίνουν σαφείς αναφορές για το ποια στοιχεία έχουν μεταφερθεί στο graffiti. Δεύτερον, το κοινωνικό γίγνεσθαι θα πρέπει να αποσαφηνιστεί σαν έννοια έστω και για μία φορά. Ποια στοιχεία είναι αυτά που δανείζεται το graffiti και τα αλλοιώνει μέσα από την διαδικασία του; Ποιες μεταφραστικές διαδικασίες είναι αυτές που ακολουθούνται ώστε να μετατραπεί αυτός ο τόσο γενικός όρος του κοινωνικού γίγνεσθαι σε χρώμα, μορφή, γράμμα, λέξη, character, background, highlight (you name it!); Θα διαφωνήσω πλήρως με την άποψη ότι αυτή η μετάφραση γεννιέται κυρίως στο υποσυνείδητο του writer. Θα συμπληρώσω επίσης ότι υπάρχουν πράγματα (και διαδικασίες) πολύ πιο υλικά, πολύ πιο πραγματικά, πολύ πιο κτηνώδη που έχουν σάρκα και οστά και δεν βρίσκονται ως όνειρα μέσα στο μυαλό του writer. 

     Για να γίνει κάτι τέτοιο όμως, θα πρέπει αυτοί οι οποίοι μιλούν για τάσεις να ακολουθήσουν πρώτα απ’ όλα την διαδικασία της δημιουργίας (αυτό που λέμε on the making). Κάθε κίνηση σε αυτή την διαδικασία ανοίγει ένα καινούργιο κουτί της Πανδώρας:  Από την σύλληψη της ιδέας ενός sketch, το μέσο που επιλέχτηκε για να σχεδιαστεί (χαρτί, χαρτοπετσέτα, blackbook, βιβλίο, πάγος; λάσπη;-οι επιλογές είναι άπειρες), την επιλογή χρωμάτων στο μέσο, την επιλογή της συλλογικής ή ατομικής εκτέλεσης του graffiti, την επιλογή του χώρου, την επιλογή του χρόνου, την επιλογή του τρόπου αποτύπωσης του σχεδίου, την επιλογή του χώρου και του χρόνου της τεκμηρίωσης του (φωτογραφία – video), την επιλογή των συγκεκριμένων συλλογικών εντυπώσεων που κρατάνε οι writers αλλά και οι υπόλοιπες κοινωνικές ομάδες. Και αυτό είναι μόνο η μια πλευρά του νομίσματος. Τι γίνεται μετά την εκτέλεση του έργου; Ποιους εμπλέκει αυτή η μπογιά στον τοίχο (και όχι μόνο στον τοίχο-μην ξεχνιόμαστε) και με ποιους τρόπους; Πώς συνεχίζεται να μεταφράζεται και τελικά να ερμηνεύεται το έργο κατά την διάρκεια που είναι εκτεθειμένο σε ένα χώρο από αυτούς που του δίνουν μία κάποια σημασία; Και αλήθεια, αυτή η σημασία είναι μία ή πολλές; 

To the point λοιπόν: Ας αρχίσουμε να μιλούμε πιο συγκεκριμένα!

Roots

Thessaloniki 2005

Piraeus 2007

Sarajevo 2010

London 2008

Belgrade 2010

Athens 2010

Bucharest 2010

Berlin 2005

Thessaloniki 2006

Bucharest 2006

Prague 2006

Advertisements

3 thoughts on “Photographers Presentation: Roots

  1. Nice urban pics. I tell you when I think of Greece, I definitely would never think about the images you presented to us. You’ve been able to conjure a Greece I never new existed or at the very least , never thought of. Nice work.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s